tirsdag 10. juni 2008

Reklame

Hver dag møter vi reklamen og dens virkemidler for å få oss påvirket til kjøp av ulike produkter og tjenester.
Fjernsynet spyr ut reklamefilmer, annenhver side i blader som "Det Nye" og "Cosmopolitan" er fylt med reklameannonser, flere ganger i timen hører vi reklamesnutter på radio og på bussen henger det reklameplakater langs hele veggene. Reklamen er faktisk så omfattende at vi hver dag snapper opp flere hundre reklameimpulser.

Reklamen er kommet langt i dens utvikling og utviklingen stopper ikke ennå. Vi omgår reklame hver eneste dag, og vi påvirkes! Det viktigste er derfor å prøve å skille mellom gode og dårlige annonser, og være kritiske for hva man skal la seg påvirke av. Ved å ha en bevisst holdning, å skille mellom "sanne" og "usanne" opplysninger, kan det bli lettere å ta imot alle de ulike reklamene vi møter i hverdagen.

Ingen kommentarer: